Försjunken i SVTs sorg

Publicerat: 2014-03-11 / 20:41:05 | Kategori: Personligt
Läser om journalisten Nils Horner som mördats i Kabul. En fruktansvärd händelse som drabbar oss alla i Sverige, tycker jag. 

Jag förstår ibland inte hur orättvisan tar så mycket plats i vår värld. Jag vill inte, jag kan inte men vet att jag borde och därför har stort intresse för att ta till mig information om hur det ser ut i världskrisen. Har lyssnat många gånger på Nils Horner och de flesta gångerna har jag alltid haft en tanke om vilken hjälte han är som är på de platserna som så många fruktar. 

Vilken förlust, detta ger mig än engång en bild över hur världen ser ut, ack. 
 


Kommentarer
Annica | 2014-03-13 / 18:52:30 | http://annica.blogg.se/

Verkligen tragiskt! Och vilket beundransvärt mod de journalister som vågar sig utanför tryggheten visar prov på!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!