För en bättre värld

Publicerat: 2013-11-10 / 22:39:43 | Kategori: Personligt
Hela helgen har jag tänkt på de människor i Filippinerna som drabbats av världens mest fruktade oväder. Supertufonen Haiyan är en av världens värsta naturkatastrofer. De få Bilder och video klipp man har fått se är så rörande. Jag blir så orolig och ledsen över att detta ska behöva ske oss, mänskligheten. Samtidigt tror jag att naturkatastrofer i den här storleken inte går att göra så mycket åt. Det är naturens kraft att agera. Men det måste finnas en anledning tänker jag, är det vårt sätt att leva och handskas med miljön?! Har det verkligen gått så långt att stormar och oväder blir mer och mer vanliga i vår värld? Eller ska vi tro att det är jordens oförklarliga och naturliga reaktion?! 

Jag önskar människorna på andra sidan världen, hopp, tro och tålamod för en bättre värld. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!