Långe Jan och Eketorps Borg

Publicerat: 2013-07-31 / 14:03:20 | Kategori: Bilder

Igår var vi iväg på en tripp genom södra Öland, första gången som jag besökte den delen. Det var skillnad på naturen där, lite mer skog och lövträd men lika vackert. Jag gillar verkligen Ölands natur och kust kan sitta hur länge som helst och titta på det.

Vi hade inte några direkta planer på vad vi skulle göra där men på vår väg låg Eketorps Borg. En lagom stor Borg för barnen att uppleva och springa i. Där fanns aktiviteter för alla, som t.ex att skjuta pilbåge, baka "gammel" bröd, fläta med garn på olika sätt. Där fanns också grisar, får,höns och en bock. Alla djur gick löst i och runt om borgen. Man fick se hur folk levde under medeltiden.

Efter besöket på Eketorps Borg åkte vi ner till Långe Jan, Ölands södra fyr.
Faktiskt så att jag har en liten grej för fyrar.

Ta en titt på bilderna ;)

https://cdn1.cdnme.se/1783830/6-3/pic_51f8fcb8e087c35c93a728f5.jpg" class="image">

https://cdn1.cdnme.se/1783830/6-3/pic_51f8fcc0ddf2b32ab3fbe16f.jpg" class="image">


Kommentarer
Annica | 2013-08-01 / 21:45:17 |

Alltså underbar resa! Gullefille!! Pussa honom från mig och lillfia med :-*


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!