En stressig men hoppfull vardag.

Publicerat: 2012-09-11 / 08:51:16 | Kategori: Personligt

Då så nu har vi flyttat, vi har fixat med möbleringen hemma och jag har börjat skolan, allting känns turbulent nu i min lilla värld som annars varit lugn i min mammaledighet.

Det är läskigt att vara tillbaka till skolbänken igen och dessutom med två pluttar!... en som är tre år och helt galet vild och en liten plutta på sex månader som behöver mycket uppmuntrande och utmaningar. Ja precis lika mycket behöver båda två men på olika nivåer.

Filip börjar heltid på dagis idag, det blir långa dagar för honom något jag är emot men tyvärr inget jag kan göra något åt. Det som känns skönt är iaf att han trivs väldigt bra där och kan säkert komma in fort i den rytmen med tidiga morgon och eftermiddagar.
Sofia kommer att gå heltid i morfars armar och omtanke det är skönt att han kan ha henne men ändå en oro för mig.
Morfar är inte helt på topp men än så länge värkar det gå bra och där finns också mormor till hjälp.

Om vi inte skulle få ihop våran stressiga vardag med lämning av barn, heltids jobb och studier får jag helt enkelt hoppa studierna men jag hoppas innerligt på att detta går an.

Tiden går fort och mycket ska hinnas göras men så länge man har roligt så mår man bra. Det är mitt motto för den här perioden.

Har ni tänkt på att det är jul om ca 3 1/2 månad!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!