En piñata som klassmaskot!

Publicerat: 2012-11-22 / 17:27:10 | Kategori: Smått & gott min vardag

Det känns som fredag och jag är så trött.
Sofia vaknar för det mesta två gånger om natten, vid 02.00 och 05.00 oftast, för dricka välling. Kl 06.00 ringer min klocka för att få mig att gå upp men stackars lilla klocka måste vara så besviken på mig. Så trött och dec jag är på morgonen är sjukt men plikter är plikter och man måste komma upp.

Idag har vi haft redovisningar i skolan om -vad händer kan göra. Alltså vad vi kan åstadkomma med hjälp av våra händer, det var blev mycket kreativa och fina redovisningar. Några hade ramsor som handlade om händer. Någon annan tog upp hantverk och hobby som intresse. Det bjöds också på bröd som Valeria bakat, om ni tar en närmare titt på brödet som är på bilden ser ni att det är en fläta innanför brödet!
Det blir så vackert och godare på något sätt. Den här uppgiften har gjort att vi fått en klassmaskot, en snögubbe piñata! som Iris och Maria hade gjort. Vi älskar den allihopa.

Nu ska jag slappa i soffan innan kvällsmaten. Ha det gott!


Kommentarer
Annica W | 2012-11-24 / 22:21:21 |

Å vad roligt! Blir sugen på att plugga när jag funderar på hur du har det i skolan! Måste höra mer när vi ses!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!