Spontanitet i dagen

Publicerat: 2012-05-23 / 23:58:40 | Kategori: Smått & gott min vardag

Tänk vad skönt om man jämt kunde leva med spontanitet eller med slumpen, "...det liksom bara blev..."
Och så blev det skit bra.

Idag har jag haft det precis så. Det började med att jag inte hade något planerat, redan på morgonen funderade jag på vad jag skulle göra.

Jag ringde mamma frågade om jag kunde komma förbi hennes jobb, vi fick grönt.
Jag hade glömt att Roger skulle cykla till marsstrand fram och tillbaka. Efter vi kommit hem Efter att vi varit och hälsat på grisar, ätit mellanmål i solen, gungat och lekt i sandlådan så gick vi hem för att äta glass. Väl hemma i min soffa slår tanken mig att "ja,visst ungarna och jag är själva ikväll!"

Min första tanke var Filip förstårs, han väntade på pappa plus att han hade världens energi som aldrig skulle ur.

Jag tog telefonen och ringde pappa och vipps hade vi en plan med m&m. Toppen, det var bara att packa för kvällsutflykt.

Vi åkte till Majorna och till sammanokande för att sparka boll.

Allt detta blev med mycket spontanitet och det blev mycket bättre och roligare än att planera allt

Nu ligger jag i min sköna säng och det bar planerat ska jag säga.
Imorgon väntar ännu en späckad dag men den här gången är det planerat.
Jag ska träffa Hilda och vi ska se på Cesar Millan hund experten. Mer om detta kommer imorgon.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!