Sofias dop

Publicerat: 2012-07-05 / 13:18:08 | Kategori: Mitt livs anda
Lördagen den 30 juni döptes vår lilla sofia till Sofia Lene Kristine, det var så fint och lugnt.
Det finaste jag hade kunnat gjort för dig min lilla Sofia. Jag tyckte att allt blev så bra jag var jätte nöjd och jag hoppas verkligen med hela hjärtat att mina gäster kände lika så. För att en sån här dag betyder så mycket för mig, för oss, det är en dag då vi välkomnar vårt barn till våran familj, hon får ett namn och blir vigd och därmed välkommen och igenkänd som en av oss. Genom hela ceremonin var sofia lugn tills hon skulle få vattnet över huvudet och då blev det svårt att vara lugn. Men att barnet gråter vid detta tillfälle tycker jag hör till och det ger en extra känsla för hela ceremonin.
 
Filip var så gullig, han höll sig lugn och verkade intresserad över hela händelsen han blev förvånnad när han fick hjälpa till att hälla vattnet i dopfunten. Däremot verkade han inte så glad när lilla syster började gråta. Det var nog jobbigt för alla ändå.
 
Jag skrev en egen dikt till lilla sofia som var en del av ceremonin och här nedan kommer texten så att ni kan läsa.
 
Ring klocka ring
Låt dina klockor slå
Till ljudet av mitt hjärta
Som hör till mina barn.
 
Det är ljudet av kärlek
Som leder dem till det ljuva livet
De är värda.
 
Ring klocka ring
Låt mina barn bli starka nog 
Att stå på denna jord med stadiga ben.
 
Ge dem ömhet, vishet och mod
Så att de kan kämpa för det liv HON är värd.
 
Ring klocka ring
För mitt barn.
 
 
 
 

Kommentarer
Annica W | 2012-07-06 / 11:02:08 |

Dopet var så fint! Jag fick som vanligt kämpa mot rörda tårar, modigt av dig att läsa upp din vackra dikt, hade gett mig värsta slängen av scenskräck! Miranda var smått upprörd hela kvällen efteråt men jag är väldigt glad över att jag inte missade Sofias dag <3 Den lilla minnesgåvan vi fick pryder nu hyllan tillsammans med dem från Filips dop. För oss börjar snart planerandet av M:s dop, det ska bli kul med ett litet projekt :)Kramar till er!

Svar: Jo det var verkligen jätte kul att ni kom, jag tyckte Miranda var så duktig, hon verkade lugn och nöjd tyckte jag. Nu längtar jag till hennes dop, hihi.
Du ska få en till gåva för att jag fick så många över.
Ta hand om er :)
Carla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!