Karnaval Boliviano

Publicerat: 2012-07-29 / 09:12:36 | Kategori: Mitt livs anda

Den bolivianska riksträffen har på gott under veckan, det är träff med olika bolivianska kultur föreningar från olika delar av Sverige. Man träffas för att tävla mot varandra i olika aktiviteter som t.ex fotboll, basket, dans och ännu mer dans. Det är mycket trevligt många spanskatalande och leende människor. Som avslut på träffen så arrangeras en karneval. Vi var där och jag njöt av att få se min färgstarka och glada danskultur. Love it!


Kommentarer
Annica W | 2012-07-30 / 11:47:45 | http://www.annica.blogg.se

Härligt, vad mycket roliga saker ni gör! Jag ser fram emot nästa vecka när Christoffer har semester, då blir det kanske lite roliga dagar. Saknar du dansen?

Svar: Hej, vi försöker hitta på så gott vi kan. Det gör jag faktiskt, saknar dansen, jag har som mål att dansa till nästa års Hammarkullekarneval. Det sitter i blodet det är många bolivianer som dansar folkdans det är liksom en del av livet där borta i Sydamerika.

Kram
Carla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!