Bara Lina som kan !

Publicerat: 2012-07-05 / 12:26:46 | Kategori:
I söndags fick jag ett samtal, ett väldigt oväntat samtal.
 
Jag kan säga så här den här personen slutar aldrig förvåna mig hon är alltid lika söt och fin jag vet att det finns mycket i denna människa och i söndags blev jag överraskad än en gång men bara hon kan göra så utav alla mina vänner. För så här är det "En vän till mig, alltid en bästa vän oavsett hur lång tid det än går" så hör av dig om du saknar mig.
 
"Hej, det är lina från munkebäck kommer du ihåg mig?"
"Jaaa det är klart jag kommer ihåg dig!"
 
Sen började vi snacka och jag vet inte hur länge. Jag var så glad och överraskad nästan chokad, jag fattar inte hur jag kunde förlora kontakten med Lina, det var som om vi snackat varje dag efter våran student, egentligen inte alls konstigt att Lina ringde. 
Lina berättar att hon under många dagar tänkt på mig och letat efter mitt telefon nr men jag fanns ingenstans, sen hade hittat en bild på mig och på det sätett hittat fram till bloggen.
 
Hon berättade att hon också hade en liten Kid och det var av den största anledningen hon tog kontakt  och jag förstår, det är inte lätt att behålla sina vänner när man helt plötsligt är den första med barn i umgänges kretsen. 
Jag vet inte varför men det är som om folk håller sig på avstånd när man säger att man ska bilda familj eller så går man i ide med sin familj, så var det i mitt fall, mina barn min kille och jag, bara vi på denna jord. Precis så höll det på att bli för Lina och därför tog hon kontakt. Mycket bra gjort, det ska du vara stolt det är inte många som vågar.
För vem vet att det är rätt person på andra änden av telefonen och tänk om den kompisen inte alls är lika trevlig längre o.s.v många tankar är det.
 
Efter ett långt samtal om våra liv och hur det gått för oss efter gymnasie tiden bestämmer vi att träffas.
 
Den söndags kvällen kunde jag inte annat än att bara tänka på lina och våra bus och all killsnack vi haft under en bedårande tid på Munkebäcksgymnasiet. Nu väntar oss en annan tid med våra familjer.
Lina med Charlie, jag och Sofia.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!