Vad jag gillar mest med min gravida kropp.

Publicerat: 2012-02-09 / 09:50:11 | Kategori: Mitt mamma liv

Jag har märkt att det är många som tycker att det är vackert med gravida kvinnor, inte på ett sexistisk sätt utan för att det är naturligt och sensuellt.

Men man kan undra vad är fint med en gravid kvinna, hur känner sig en gravid kvinna, svaret på det är väl olika. Mitt svar skulle vara, " så länge du har god uppmuntran av din partner kommer du alltid känna dig vacker".
Alltså det är killarna det hänger på! Inte i alla lägen man ska också lära sig att tycka om sig mycket mer under graviditet.
Att vara gravid är något underbart fantastiskt, något som man måste sätta högt värde på.

När jag var gravid med Filip kände jag mig inte så vacker, jag kände mig mer tjock, svullen och kanske t. o. m klumpig.
Den här gången är jag mer självsäker och jag känner mig vacker. Jag orkar mycket mer och är mer fokuserad på mig och min kropp.

De jag tycker mest om på mig som gravid:

• Min bebis mage
• Mina ögon
• Mina lår
• Mitt hållningssätt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!