Missnöjd med lägenheten till en början.

Publicerat: 2012-08-23 / 16:10:33 | Kategori: Personligt

Efter gårdagens lägenhetsvisning var jag alldeles känslo laddad, så typiskt mig att aldrig bli nöjd, jag måste analysera allting i minsta detalj för att hitta felen. Lägenheten är jätte fin och planlösningen är bra men jag hade många förväntningar som hade byggts upp under årets gång.
Jag var medveten om detta och försökte se lägenheten utan några större förhoppningar men Det gick inte.

Jag var missnöjd igår, jag började fundera på vad jag gjort, Roger höll på att bli riktigt arg på mig. Han sa att han inte förstod vad det var jag menade. Lägenheten var perfekt i hans ögon.

Felet var att jag sprang in till den lägenheten som vi hade blivit erbjudna från början. Den låg på sjätte våningen och hade lite sämre planlösning. Största skälet till att jag tackade nej till den var att jag blev erbjuden en större trea på första plan med terrass och uteplats.
(Den vi har nu.)
När jag väl var där så kändes den mycket större! Än våran. Planlösningen var inte alls lika dålig som jag hade trott.
Den hade dessutom en större klädkammare med två garderober! den ena då ett städskåp men ändå.

Lägenheten vi har nu har inga garderober, jo ett i barnens sovrum och en klädkammare, inget skafferi och dessutom är uteplatsen murad runt omkring så man kommer inte ut. Jag hade tagit föregivet att allt skulle finnas i lägenheten. Garderober och skafferi är inte det standard i lägenheter?
Dessutom trodde jag att en uteplats var en plats med tillgång till gräsmatta. Men så var inte fallet.

Toaletten, sovrummen, köket, hallen och balkongen var perfekt jag hade inga invändningar där men jag var så besviken ändå.

Det tog tid innan jag kunde släppa det, jag insåg att det var ett misstag att springa upp till den andra lägenheten.
Valet har vi redan gjort, det finns ingen återvändo liksom.

Jag har tänkt, vi har många skåp i köket så det borde räcka till även torr varor, garderober, ja dom är inte så dyra och det finns många varianter. Uteplatsen går faktiskt att göra fint, sen är det väl bara på sommaren som man utnyttjar den som mest. MEN jag skulle vilja ha fått en gräsmatta.

Tyvärr kan man inte få allt i livet.
Jag är jätte nöjd, det är inte alls många som har tillgång till sånna här fina lägenheter och dom är ju dessutom rökfria.

Jag tog många bilder men dom blev tyvärr inte bra, här är dom bästa.


Kommentarer
Annica W | 2012-08-23 / 23:20:50 |

Den känsla du beskriver är jag så himla rädd att jag ska få och inte bli av med när vi väl köpt hus :-/ hjälp vilken panik och ånger jag skulle känna! Men antagligen kommer du trivas jättebra när ni får in era möbler och kanske kan du se uteplatsen som väldigt bra för Filip som i alla fall säkert kommer uppleva den som mycket större och roligare än du gör. Smulan kommer nog också älska den :-) Det ska bli så kul att hälsa på där sen!! Vi förlorade budgivningen på det senaste huset vi ville ha, jag blev riktigt besviken!

Svar: Ja Gud vad jobbigt, det var vad jag sa till Roger att jag kommer bli tokig när vi väl ska köpa eget. Usch det är inte lätt:/ Jag läste det, jätte tråkigt för er. Det dyker säkert upp andra hus vad spännande.
Vi får prata ikapp oss på lördag :) Längtar en massa.
Stor kram.
Carla


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!