Firande av Bolivias nationaldag

Publicerat: 2012-08-04 / 15:01:35 | Kategori: Mitt livs anda

Så långt bort från hemlandet men ändå så nära, vi äter national rätter och vi lyssnar till våran folkmusik, vi dansar och träffas för att fira. Den här gången anordnas en träff för att fira den bolivianska nationaldagen som är på måndag den 6 augusti. Den dagen firar man Bolivia självständigt. Idag har vi varit och ätit tre olika bolivianska rätter. En utav mina favoriter är pacumuto som är ko kött i grillspett med ris som är kokt tillsammans med ost och mjölk. Det blir krämigt, likt risgröt men mycket godare. Tillsammans med det har man en bit casava. Vanligtvis firas Bolivia med mycket pompa och ståt alltså en stor öl intag, med det dans och ännu mer dans. För våran del blir det lugnt. Någon dag vill jag gärna fira denna dag i självaste Bolivia.


Kommentarer
Annica W | 2012-08-05 / 09:32:52 | http://annica.blogg.se

Kan tänka mig att det vore en väldigt häftig upplevelse i Bolivia!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!