Påskaftons morgon i Ramsdal

Publicerat: 2011-04-23 / 10:01:15 | Kategori: Mitt familjeliv
Det blev en tidig morgon för oss idag. Jag var uppe redan klockan halv sex och då trodde jag att jag kunde somna om igen men icke sa nicke. Tyvärr har inte min sömn varit den djupaste och skönaste, jag har hostat och haft nästäppa i princip halva natten. Att jag sover i ett gammalt hus som har varit en prästgård en gång i tiden gör inte saken lättare, jag har en konstig känsla av närvaro ibland och det är inte så avslappnande direkt.
Annars gillar jag det här huset jätte mycket, det är väldigt fin natur och huset omges av en jätte fantastisk gård.
Husets inredning har en charm som gamla hus med historia brukar ha och det är mycket vackrare när man vet att det är från släkten det kommer.





Solen går upp på bakgården av huset och hela
vardagsrummet lyser upp.




En jätte söt och vacker kakelugn som finns i ett av sovrummen,
en grej som är fint i det här huset är att alla rum har en öppen spis.




Änglar är mina favoriter, fin detalj på kakelugnen.




Dom här fina blåklockorna har Iwa, Farmor till Roger, 
målat när hon bodde i huset.
Hon har varit så påhittig att hon målat ovanför kaklet
i en del av köket.

Det kan ni se här.




Andra detaljer är alla de här gamla redskapen som
finns i huset och det ger huset en speciel anda.



En gammal borr.



En annan sak som jag inte har skrivit så mycket om
här på bloggen är att jag gillar miniatyr prylar, här
ser ni små glas flaskor som är en del av inredningen
i huset. Det finns lite samlingar här och där det är
så finurligt.



Jag såg den här skålen i ett vitrinskåp och jag blev
helt såld. Jätte fint målad med en massa blommor
och med guld kant runt om hela skålen.



HÄR ÄR VI!



Smulan tycker det är så gott när hon kliar sig bakom
örat.


Då har ni sett några bilder på detaljer som visar husets charm, självklart finns det mycket mer som jag skulle kunna lägga upp men då skulle det aldrig kunna få plats här på bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!