Vilken förlust.

Publicerat: 2010-09-20 / 13:02:49 | Kategori: Jag tycker...

Nu handlar det om att bygga upp självförtroendet och rörelsen om igen. Nästa val vill jag att Socialdemokraterna vinner. Fyra år är en lång tid och det återstår att se vad som händer.  
Min stora fråga nu är, vilka var det som röstade på det främlings fientliga parti? Och vad vill dom med sin röst? Hur kommer vår framtid att se ut?


Vi har gått igenom fyra tuffa år och nu kommer det fyra år till i jobb och slit. Att ingen vann valet det är ett faktum, ett faktum som betyder att Sverige har kommit till tröskel där vi måste stanna upp och tänka efter. Vi måste ta nya krafter för att komma vidare. Våra politiker är tvungna att tänka efter rejält den här gången.

En annan sak jag tycker är att det faktiskt är medias och politikers fel att Sverige demokraterna har fått så många procent i denna valrörelse. Det har haft sin påverkan att vi inte har fått veta något om dem. Jag tror att det har skapat sympati röster, folk har tyckt/tycker synd om dem och därför röstar dom på SD. Ganska onödigt för att det är inget annat parti som vill samarbeta med dom, och på så sätt har folk förlorat sin röst.

Jag tycker inte om SD:s politik men fortfarande är den intressant, nu när de ändå har fått en plats i riksdagen så måste man väl diskutera landets frågor. Att frysa ut dem är det en taktik, självförvar? eller bara mobbning? Jag är rätt kluven, jag skulle inte vilja ge dem en chans men samtidigt lever vi ett demokratiskt samhälle där vi måste ge plats till alla. Och det är vad som har hänt. Vad kommer här näst?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!