Ska Filip sova i barnvagn utomhus på dagis?

Publicerat: 2010-09-20 / 14:13:40 | Kategori: Jag tycker...

Vi var på dagiset idag för första gången. Jag blev överraskad över barackerna, trodde inte att det kunde se så fint ut. Nu var det tomt i lokalen men jag tror att det kan bli fint och mysigt. Vi fick bra information men det var en punkt jag inte alls tyckte om.
Filip ska sova ute i barnvagn . Jag tycker inte om den iden riktigt, varför skulle barnen få sova ute när det finns varma rum med sköna madrasser och kuddar? Jag fattar inte grejen? är det för att det ska bli mer tyst, för att det inte finns plats eller kanske för att förskoleläraren ska få mer lugn och ro med de andra barnen? kanske mitt barn är i vägen om han sover?!

Ja, jag hade alla dessa frågor när vi fick veta om deras sovplaner, först fattade jag inte alls men sen trillade polletten ner. Men nu är jag kluven och vet inte vad som är bäst. Tydligen gör många dagis på det här sättet och många föräldrar tycker att det är bra för att de får friska barn. 
Friska barn för att de säger att det bildas en massa bakterier och sjukdomar kring sovande barn. Jo det är så här va, när barnen sover på dagis sover dom ofta i samma rum kanske på samma madras. De flesta barn dräglar, gör ifrån sig, snorar och en massa annat och där trivs bakterier.
Jag förstår att sova i vagn utomhus är bra när man får höra dessa argument. Men det känns fortfarande lite hårt mot mitt barn.

Jag får väl tänka om, kanske.


Kommentarer
Anonym | 2010-09-20 / 17:57:12 | http://thinkpiink.blogg.se/

Gå in på min blogg och änmäl dig till veckansblogg tävlingen!♥ ♥

--> thinkpiink.blogg.se

L. Borén *förskolelärare* | 2010-09-20 / 18:01:15 |

Detta kan du säga till om..

Du som förälder har riktigt mycket övertag gentemot en pedagog.

vi har haft samma situation på min avdelning, Dom har möjlighet att ställa barnet inne, detta kan inte garantera säkerheten på ditt barn om han står på utsidan.. Hur ska dom hålla koll på om någon kommer in och riskerar DITT barns säkerhet.

Tycker du skall säga till på skarpen.



MvH Pluggande pedagog.

Anonym | 2010-09-20 / 18:06:11 | http://michellewesterbergs.blogg.se/

Fin blogg! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!