Ta ställning!

Publicerat: 2010-09-19 / 19:19:29 | Kategori: Jag tycker...

Tjo hej!...40 min kvar till valstängning.
Vi röstade i förtid den här gången för att jag tog fel på datum men det gjorde inget för att idag har vi kunnat ta det lugnt istället, skönare så.
www.gp.se finns valkompassen att göra om du är osäker var du står politiskt. Vi gjorde den och jag kan säga att jag blev rätt så imponerad över mig själv, jag trodde inte att jag skulle ha så bra koll. Jag fick bl.a svara på vad jag tycker om global skatt, värnskatt, sjukvårdsförsäkring, invandring, FRA, könskvotering och en massa andra ställningar. Det är viktigt att jämföra sina åsikter med partiernas, det berör oss som bor i det här landet för att det är vi som röstar farm den politiken vi vill ha till riksdagen. 
Det kan ibland vara svårt att tro på att man faktiskt kan påverka politiken. Det är lätt att komma undan genom att inte tro på att man kan påverka, jag tycker inte du ska tro, du ska veta att du kan påverka. Om det inte är dig det berör så kan det iaf beröra din närmaste.

Gå in på http://www.gp.se/nyheter/valet2010/valkompassen och jämför dina åsikter med politikerna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!