Nu är det fredag igen, Härligt!

Publicerat: 2010-09-17 / 12:36:26 | Kategori: Mitt familjeliv

Filip har precis somnat det är helt fantastiskt vad han är pigg och glad. Idag gick han upp väldigt tidigt och tror ni att jag orka med, nä inte riktigt. Redan 6.30 skulle Filip upp och leka, springa omkring och ropa på pappa som vid den tiden fortfarande är hemma. Ja, vi ligger i sängen och drar oss och hoppas på att Filip kan glömma oss för en liten stund men det lär aldrig hända. Efter en halv timma då går pappa också upp om han inte försover sig förstås, vilket han är väldigt bra på! Om jag är snäll då puttar jag honom ur sängen men så snäll vill är jag sällan. Det är svårt att vara ”snäll” när man har en härlig kille bredvid sig.

Jag har tur som kan ligga kvar i sängen och ta hela den ytan jag behagar. Oftast tycker både Filip och pappa att det är orättvist att jag kan sova längre en dom, speciellt pappa tror jag. Kl: 8.00 då åker pappa till jobbet och då MÅSTE jag upp, Filip är då hungrig och det enda som gäller är frukost.
 
Varje dag vid den här tiden har Filip somnat, ibland kan han somna tidigare men då är han extra trött, jag tror att den här tiden på dagen är bäst för honom för att då sover han i två timmar i streck. Då passar jag på att syssla med hemmet. Det är ont om tid för att Fille sover nu mera en gång om dagen.

På måndag då ska vi på dagis för första gången, Filip kommer förhoppningsvis börja på Kastanjen om det blir som vi önskar. Det är nämligen så att dagiset precis har öppnat och än så länge är det moduler, som personalen så fint kallade, alltså baracker. Jag skulle vilja att Filip började på ett redan befintligt dagis för att det här med baracker brukar det inte bli något av. Men jag tror på dem och jag hoppas att Filip kommer att trivas.

Nu ska jag laga mat. Det blir en falukorv i tomatgryta med ris.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!