Filips rum; Så här blev det.

Publicerat: 2010-09-17 / 17:36:43 | Kategori: Inredning & Pyssel

Jag kom på att jag inte hade laggt upp bilder på Filips rum. Inredningen blev klar strax innan hans födelsedag och vi är jätte nöjda med allting och känner oss färdiga. Jag vill göra en grej till bara, jag kommer att sätta upp vimplar i taket som en kul grej.

(Bilderna är tagna under solnedgång, skulle ha gjort det på dagen, annars är det ljust i Filles rum.)














Inspirations bild


Inspirations bild för väggmålning

Väggmålningen skulle egentligen ha blivit ett landskap med himlen full av flygplan men efter att jag hittat teckningen på giraffen och elefanten så bestämde jag mig för det istället plus att jag la till molnen. Kunde det ha blivit bättre?!

Förresten, Roger gjorde ett bra jobb med gräset det var han som målade det,jag hade inte gjort det bättre.





Till alla er som inte riktigt vågar måla på väggen hemma:
Leta eller skissa en bild på papper.
Räkna på bild storleken så att det blir rätt på väggen.
Matcha in färg så att det blir rätt nyanser.
Måla två gånger om det behövs.

Ha tålamod och gott om tid, det är det viktigaste.


Kommentarer
Rasmus | 2010-09-20 / 18:15:57 |

Jäkligt fint rum.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!