Sagan om isfolket böcker man fastnar för.

Publicerat: 2010-11-11 / 22:51:52 | Kategori:

Det är en sak som jag inte skrivit om här på bloggen det är så att jag läser Sagan om isfolket. Jag började läsa böckerna i somras efter att jag såg Elin läsa en bok. Jag frågade henne var det var för bok, jag tyckte hon såg uppslukad av böckerna och jag blev nyfiken. Hon sa att dom var bra och att man fastnade lätt efter att man hade läst en bok. Jag hade förtillfället ingen bok att läsa och jag ville läsa något som gjorde att jag inte tänkte på annat. Då började jag läsa Sagan om isfolket.



Det tog inte alls en lång stund innan jag var fast. Första boken läste jag ut på några dagar och så höll det på ett tag tills jag började skolan.

Under tiden som jag har läst bok efter bok har jag kännt, upplevt något levande och det är böckerna som har gjort det. Dom är så bra att människorna i böckerna känns så verkliga. Jag verkligen beundrar författarinan Margit sandemo för att hon har ett så fint språk genom alla böcker. Jag har blivit inspirerad många gånger och har läst många vackra meningar, meningar som återspeglar verkligeheten och drömmar hos mig.

De flesta gånger har jag velat skriva ner dem på bloggen för att spara dem men tyvärr har det hänt annat och jag har glömt.
Men nu ska jag börja, nu när jag entligen har skrivit en inledning till varför.

Nu läser jag bok nr 16; Galgdockan, tyvärr orkar jag inte leta reda på de raderna som jag tyckte bäst om i de andra böckerna.

Jag hoppas det jag delar med mig av om Sagan om isfolket böckerna kan väcka intresse och inspirera dig som det inspirerar mig. Det kanske kan verka som toma meningar
men dom har alltid en innebörd och det är den tyngden jag vill att ni ska känna, försök att tänka på det alla gånger för att då blir meningen eller ordet så mycket bättre.

Här kommer de meningar jag tycker bäst om i


Kommentarer
Elin | 2010-11-12 / 17:31:38 | http://ejjson.blogg.se/

åh, dom är ju verkligen helt underbara :) <3 jag tycker också allt känns så, på riktigt om man säger. det känns som allt det där har hänt på riktigt liksom :P


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!