Tias tårta

Publicerat: 2010-11-03 / 14:03:24 | Kategori: Mitt familjeliv
Min moster hade fördelsedagsfest i lördags och jag var där =P konstigt va! Det var faktiskt kul mer än vad jag hade tänkt att det skulle vara. Hon är så rolig och rätt snuskig hon skämtar hela tiden om könsroller och sex, hehe. Jag brukar inte kommentera jag är nog för blyg för det men det roligare att låta henne skämta.

Jag hade lovat att göra hennes tårta för att tårtan jag gjorde till mamma blev så god och jag håller faktiskt med den var riktigt lyckad. Men den här gången ville jag testa något nytt, jag gjorde sockerpasta och kräm som skulle vara dekoration. Det blev fint men det var jätte svårt att få till sockerpastan det var nära att jag slängde den mitt i allt och tag grädde på. Men till slut lyckades jag med hjälp av två paket florsocker. Ja, sockerpasta är väldigt sött. Lite som marsipan men utan mandel eller var det är som finns i marsipan.

Här lite bilder på tårtan.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!