Pincettgreppet

Publicerat: 2010-05-17 / 14:06:40 | Kategori: Mitt familjeliv

Vi hade ett BVC besök inbokat idag, det var en vanlig rutinundersökning med vägning och mätning.

Resultaten blev: 74 cm lång och 9,941 kg Stor pojke va!

Busungen kunde inte sitta still på vågen så den siffran tror jag inte stämmer riktigt, ibland kunde vågen visa 10, 450 kg, men det är där omkring han är. Vi testade även pincettgreppet på Filip, han klarade den utan problem. Ni undrar säkert vad det är, det gjorde jag också, det är när bebisen kan greppa med pekfingret och tummen. Sköterskan förklarade att det är tydan på bra motorik utveckling, alltid skönt att höra.

Det är mycket som händer nu, Filip växer och lär sig mycket på kort tid det är knappt att jag hinner med. Igår kväll märkte vi att Filip blivit mer säker på sig själv, han går mellan soffan och soffbordet utan problem. Nu är vi i den andra fasen i steget ”Lära sig att gå” och det betyder att han kommer att burrpa ett antal gånger. Jag kan säga det att det redan har hänt, igår kväll slog han sig tre gånger han blev så ledsen men det gick över fort, det är så han lär sig. Självklart är vi där men det är inte alltid man hinner fram.


Kommentarer
Farmor | 2010-05-17 / 23:01:53 |

Så duktig han är :-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!