en liten klick tandkräm på tandborsten

Publicerat: 2010-05-10 / 23:34:43 | Kategori: Mitt familjeliv

Bräcke ringde mig i förmiddags dom ville ha in mig på eftermiddagen det vara bara att bestämma sig fort. Jag tog passet men det gjorde att jag blev tvungen att stressa med Filip, Smulan och med vår lunch. Jag hann iaf laga lunchen och äta den, jag trodde faktiskt att jag skulle få svälta idag. Filips lunch är juh inte SÅ svår att laga som tur är, lite välling så är det fixat. Han äter inte mat längre, lite små jobbigt för mig som vill mata med riktig mat och inte fusk mat som välling är för mig. Men bara han blir mätt så är jag nöjd!

Ibland undrar jag varför små barn ska variera på sitt tycke hela tiden. Jag menar, en dag är han jätte pigg på mat och nästa dag vill han inte se ens en smula. HIHI en smula =P men han gillar bröd jätte mycket han kan äta upp en hel macka utan problem
Apropå Filip och Smulan, så kommer dom jätte bra överrens nu. Det är jätte kul att se hur dom fajtas om Smulans rep. Men Filip tror att han är en liten valp som hela tiden går och släpar på den. Han kan ibland få för sig att bita i den precis som Smulan. Han har blivit en bättre ledare en oss, ni ska se hur Smulan blir när Filip äter mat. Hon sätter sig på rumpan med framtassarna i vädret och bara ser såå söt ut. Filip bara ler för att han tycker hon är så rolig och vi skrattar åt den verkliga situationen. Allt är bara så sött. 

Men iaf vart var jag. Jo, efter lunch skulle jag och Filip på Tandläkar information. Fille har som alla vet två fina tänder och nu är det daggs att ta hand om dom, ordentligt. Så vi gick till tandläkaren för att få grundliggare information. Det var givande samtidigt som det var mycket självklara grejer och andra nya saker som t.ex. att man inte ska ge barn nyponsoppa eller juice i nappflaska. För att det då bildas karies i deras mun som dom sen inte kan skölja bort. Ärligt talat så hade jag inte ens tänkt på att små barn inte kan skölja munnen, om man inte lär dom. Hm det blir nästa steg! Tandläkaren sa att en liten klick tandkräm på tandborsten vore Gott! nää inte riktigt va! Jag tror att Filip kommer att drägla ut det, åh! Är inte det en slaggs sköljning!?

Efter tandläkarbesöket åkte vi till vår barnvakt, morfar! =D Filip älskar att vara där för att han får göra precis vad han vill. Men när mormor kommer då sätter hon lite regler men inte lika mycket regler som hemma. Hos mormor och morfar då är Filip glad.

Det är skönt för att då kan mamma åka till jobbet med ett gott samvete och då äntligen lägger sig stressen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!