Dom ska dricka och dom ska gapa

Publicerat: 2010-05-27 / 20:46:24 | Kategori: Jag tycker...

Jag har sett dom och har hört dom och jag har varit en av dom. Japp, det är studenttider nu. Dom är överallt med sina fullsatta lastbilar som gungar i takt till dunkande musik. Men jag tycker att det börjar bli allt för mycket drickande i lastbilarna. Inte bara att dom dricker utan att dom ska skrika och överösta varandra så att det blir irriterande för oss andra som går på gatorna.

Det är klart att dom ska ha roligt men herregud lite måtta får det vara, när jag tog studenten drack jag med men det fanns en gräns. När jag gick på stan idag och såg på de nyblivna studenterna så var en del så fulla så dom inte visste att dom skrek, såg så ut iaf. Vad jag menar är att man ska ha kul på den här stora dagen men med lite förnuft.

För att studenten ska utryckas på bästa sätt så ska man sjunga sånger om studenten. Jag gjorde det med mina vänner, Vi sjöng så enkelt som "Vi har tagit studenten, vi har tagit studenten fy fan vad vi är bra" och en massa andra låtar eller så hittade vi på. Men nu för tiden ska studenterna bara skrika rakt ut så att man får tinnitus. Vad är poängen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!