Jag har en idé om ett nytt projekt

Publicerat: 2010-06-17 / 13:18:57 | Kategori: Mitt livs anda

Nu när jag ändå har kommit igång med att måla Filips rum så tänkte jag att jag kunde fortsätta i vårt sovrum. Vi har ett stort sovrum med fyra vinröda väggar vilket är trist och enfärgat. Jag har tidigare tänkt på att vi kunde tapetsera en fondvägg men problemet är att jag aldrig hittar en tapet som jag tycker mycket om, istället finner jag allt för många tapeter vackra och då får jag ångest.

I förmiddags klickade jag runt på mrperswall.se och där fann jag en tapet som jag tror att jag kan måla av på väggen. Det är en bild på ett träd som påminner om magnolia trädet med de stora blommorna. Som så många vet, så älskar jag blommor och romantik. Jag försöker dock hålla det i styr men ibland kan det vara svårt. Dessutom är den här stilen lite dyr för min plånbok. Men jag har mina drömmar och jag vill gärna hålla dom vid liv. Min älskling Roger får ge med sig, jag vet att han tycker att den romantiska stilen är mysig men vågar inte tala om det.

Vi har bot i vår trea nu i snart ett år och jag vill gärna inreda alla rum med en gång. Men man får tag ett rum i taget. Sen är det självklart att det ska lång tid innan man känner sig klar.  

Men iaf tillbaka till tapet snacket. Jag lägger upp några bilder på mina favoriter då har ni en aning på hur det kan komma att se ut.





Jätte fin tapet, om ni tittar nogga så kan ni skildra andra figurer.

Bilder från mrperswall.se


Kommentarer
Maria | 2013-08-13 / 22:28:00 | http://www.marai.blogg.se

Den första bilden, på trädet var jättefint. Hade kunna tänkt mig att måla den på en vägg jag med. Gjorde du det?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!