Då var det dags att städa igen

Publicerat: 2010-06-16 / 21:48:14 | Kategori: Mitt familjeliv

Hemma försöker vi att städa en gång i veckan men jag damsuger helst två gånger i veckan med tanke på att vi har Smulan och Filip. Tyvärr, hinner jag inte alla gånger men jag gör så gott jag kan. Men idag tog jag fram damsugaren och började damsuga för fullt. Det är så roligt att damsuga nu när Filip är större, han är som värsta polare med damsugaren. Han blir som besatt av damsugaren när den är framme och vägrar släppa den ur sikte. Som tur är klänger han inte på den när jag damsuger men så fort den är avstängd så är han där och klänger på damsugaren.

Jag tycker det är roligt att se på men jag har inte alltid tid och måste sätta igång igen. Men idag lät inte damsugaren som den skulle. Till och med Filip märkte att damsugaren hade blivit sjuk. Den surrade på ett konstigt sätt, den lät förstoppad. Konstigt, tänkte jag, jag kunde inte komma ihåg att den hade sugit upp något.
Men jag kom på att den kanske var full. Jag tittade efter och fy fan alltså den var propp full. När jag hade öppnat damsugaren såg jag hur full påsen var. Jag kunde knappats trycka på den, aldrig hade jag sett en damsugarpåse så full. (Jag var bara tvungen att tag en bild). Anledningen till att den blev så full var för att Roger hade sagt till mig att man aldrig behövde byta påsen. Jag hade blivit lurad.  

Damsugaren fick en ny påse. Och ni skulle bara se vad liv den fick den lila damsugaren, jag kunde knappast dra i damsugar röret för att den sög så kraftigt. Jag behövde inte längre köra den på full effekt. Som det kan bli!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!