Midsommar

Publicerat: 2010-07-03 / 22:57:46 | Kategori: Mitt familjeliv

Nu var det en vecka sedan som det var midsommar och jag vet jag är lite sent ute med att lägga upp bilder. Men bättre sent än aldrig. Här kommer lite bilder från den dagen.


Vi åt så mycket jordgubbar så att vi storknade. Mamma hade köppt en liter och jag hade med mig fyra liter. Och allting åt vi upp på samma dag. Kanske lite galet men jävligt gott!


Här smakar min mamma på jordgubbarna, kanni se att hon putar lite med munnen, just då grimarserar hon uttrycket "delicuos" dom här jordgubbarna var belgiska och faktiskt väligt goda. Jag hade tänkt köpa svenska jordgubbar men fy vad döm var dyra, 89 kr asken, det är lite mycket tycker jag, dom belgiska jordgubbarna kostade 49 kr asken. Jag tror att priset vaierae ganska mycket från affär till affär.  


Jag gjorde faktiskt den jordgubbsbakelsen som jag har laggt ut här på bloggen. Den var riktig mäktig ska jag säga er. Vi doppade jordgubbarna i choklad också, bara för att få lite varition.


Resultatet på jordgubbsbakelsen.


Vår gullunge =)


Så här dukade vi som ni ser så tar Filip mycket plats. Han når allting nu så det gäller att passa sig. Han fick lax med potatis men det var inte så lyckat för att han gillar inte fisk den buse.


Fina blommor va! Här i stan kan man inte plocka blommor som man kan göra i ramsdal det tycker jag är tråkigt. Det skulle ta mig hela dagen om jag började plocka blommor, jag måste nog hitta dom rätta ställen först. Förresten det vinet är gott, Casillero del diablo.


Filip inspekterar en jordgubbe för första gången. Snart stoppar han den i munnen.


Första intrycket var inte så gott. Men nu älskar han jordgubbar.


Det här jordgubbsmonstret ska vi inte prata om.


Vilka söta bebisar! hehe så här ser det oftast ut hos mormor. Smulan får passa på när Roger har händerna fria från Filip. Hon är ju faktikst också en liten bebis. Min mamma tycker att det är jätte roligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!