Äntligen såg jag Sex and the city filmen igår.

Publicerat: 2010-07-08 / 13:19:30 | Kategori: Personligt

Äntligen har jag sätt Sex and the city 2, den var faktiskt bra! över mina förväntningar måste jag säga. Jag hade hört att den skulle var långtråkig och överdriven. Men visst tyckte jag att den var ostrukturerad men det gjorde inte alls något, filmen och tjejerna håll vad dom alltid har lyckats med, glamor, humor och sex.  I den här filmen drar tjejerna till mellan östern efter att Samantha fått ett lyxigt erbjudande med all inklusive på ett maffigt hotell i Abu Dhabi.  

Nu har tjejerna kommit så långt i sina stabila liv med respektive att de börjar fundera över sin framtid.

Charlotte börjar tveka på sin man, hon tror att han kanske kan komma att vara otrogen med den bh lösa barnflickan. Problemet är att Charlotte är trött på sitt liv som mamma och vad hon inte inser är att hon behöver komma bort ifrån alltihop.

Carrie som nu är gift med Big och har ett stadigt liv börjar oroa sig över att bli uttråkad och falla in i det ”tråkiga” vardagliga livet. Hon vill ha lite action och andrum ifrån sitt liv med Big. Men frågan är om hon verkligen vill det?

Miranda är mitt i sin karriär som advokat där hon egentligen inte trivs samtidigt som hon missar en hel del av sin tid som mamma. Hon inser vad som pågår, handlar snabbt och säger upp sig från jobbet.

Samantha som fortfarande vill leva ett galet sexliv äter en massa vitaminer och hormoner för att hålla sin kropp i god form och borta från sin menopaus.

Filmen är grymt rolig och den tar upp ämnen som den muslimska samhälles syn på sex på ett lättsamt sätt. Förnuftiga Miranda försöker lära tjejerna hur man beter sig i ett muslimskt land men självklart skall Samantha rusa runt halvnaken och slänga kondomer omkring sig. För henne är det skit samma om hon är gäst i ett muslimskt land. Hon är ju en fri kvinna! De här scenerna är lätt roande och det gör faktiskt att jag glömmer bort min egen moral.

Jag rekommenderar att filmen skall absolut ses av tjejer som vill eller behöver drömma sig bort från verkligheten och den realistiska vardagen som många gånger kan kännas väldigt jobbig. Filmen ger allt vad du behöver för att kunna njuta och skratta utan att behöva känna plikter som måste göras.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!