Vet ni vad som hände oss när vi var på stan igår.

Publicerat: 2010-04-29 / 00:02:55 | Kategori: Mitt familjeliv

Jag och Filip var på stan med mormor och morfar vi skulle handla fotbollsskor till Olle. (Han har börjat i Cruz Azul. Jag hoppas att det kommer att gå bra.) Filip började bli hungrig och jag tänkte att jag skulle ge honom vällingen, då stannade vi till en stund. Då från ingenstans kommer en man och säger, "Kan jag köpa honom? kan jag köpa honom?" och pekar på Filip. Morfar som håller i Filip just då tittar väldigt skeptisk nästan argt på mannen. Mannen står bakom mig så jag vänder mig om. Då ser jag en medelålders man som ser på Filip med ett stort leende och räcker fram händerna. Jag blir skrämd och tror att han är någon tok. Men så säger han, "Vilken fin pojke ni har! Han är så söt, jag vill ha honom" och skrattar. Då förstår jag att han skämtar och jag känner en lättnad. Men för en sekund ville jag ta Filip och springa iväg tillsammans med mormor och morfar. Men det var ingen fara. Mannen ursäktade sig och sa att han inte ville skrämmas, han ville bara hälsa på Filip som var så bedårande. Under hela den här stunden är Filip jätte glad och hoppar i morfars famn. Vi tittar på varandra allihop och bara skrattar. Då frågar mannen om han får ta ett foto på Filip i morfar famn. Jag och morfar tittar på varandra och nickar till ett ja. Mannen ger av sig ett glädje tjut och tar fram mobilen och tar ett foto på Filip som visar sitt finaste leende. När mannen går iväg välsignar han oss alla.
Efter den händelsen tittar vi på varandra och gapar av skratt.


Kommentarer
Joachimanna | 2011-05-16 / 07:30:54 | http://joachimanna.blogcheapster.com

Very Good! I love it.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!